Allmänt, NFL NFL

Injured reserve

Jag blir lite smått deprimerad när jag kollar igenom free agency-listan i min fantasyliga. Känns lite ovanligt att se spelare som går i förstarundan vara lediga, men extremt tråkigt när man vet att de alla är långtidsskadade och borta för säsongen, placerade på IR-listan. Inte nog med att både Panthers och Packers förlorade sina bästa recievers innan säsongen (Benjamin och Nelson), utan nu har listan med långtidsskade stjärnor bara växt. Steve Smith i Ravens utannonserade sin pensionering för ett litet tag sedan för att nu vara borta resten av säsongen, inget värdigt slut för Smith (vilket får mig att tro att han kommer tillbaka ännu en säsong). Kansas tappade även de sin superstjärna Jamaal Charles liksom Houston som fick Arian Foster borta för resten av säsongen, men vem är förvånad där?
Nu har även Le'veon Bell skadat sig och det blev inte många matcher för ligans bästa running back, och mitt fantasylag får se sig utan sin storstjärna. San Diego Chargers fick även de sin nya stjärna Keenan Allen borta. Allen som imponerat enormt under säsongens första halva och var på väg mot att slå Harrisons gamla receptionrekord.
Under säsongen så har även Big Ben, Tony Romo och Dez Bryant åkt på skador. Romo väntar både jag och Dallas fortfarande på.
 
Hur ska detta sluta?
 
Helt klart tråkigt när en säsong utvecklar sig på detta sättet och i nuläget känns det som att en biljett till Super Bowl 50 handlar om att hålla laget skadefritt. Vilket lag kan visa upp den bästa bredden? Tränarna får ännu större roller än normalt när deras playmakers går bort vilket ger fördelar till Cardinals med Bruce Arians och Patriots med Bill Bellichick.
 
Manziel startar på TNF, spännande. Men tror inte Browns har en chans att vinna borta mot Bengals, väntar på ännu en stormatch av Tyler Eifert i vad som kan bli en av de tråkigaste prime time matcherna denna säsongen.