Jets @ Patriots

Ska detta vara veckan då Patriots får se sin vinstsvit bruten? Jag tror att chansen är hög. Jag tror åtminstone matchen kommer bli jämnare än vad många tror och den här matchen kommer bli den mest intressanta under vecka 7 (i alla fall för mig).
 
Jag tycker helt enkelt att Jets matchar upp bra mot Patriots. Patriots fördelar ligger egentligen enbart i Brady och Gronkowski. Det är visserligen inga små fördelar, men vem har sagt att det kommer bli enkelt för Jets.
Jag ser dock att Jets mycket väl kan (och vill) dominera den här matchupen på marken. Chris Ivory tillhör en av ligans nu bästa running backs enligt mig när han äntligen har fått vara hel, och patriots rush försvar är svagt. Ivory kommer få bollen tidigt och ofta, allt för att trycka ner Patriots försvar och hålla Brady på bänken. Dion Lewis och/eller Blount kommer dock få en väldigt svår nöt att knäcka i Jets D-line som fick Sheldon Richardson tillbaka förra veckan. Även om Brady varit duktig på att få bollen ur händerna tidigt så tror jag de kommer få det svårt att producera tillräckligt i springspelet. Jets chans ligger i att göra Patriots anfall endimensionellt och sedan attackera när Brady kastar ut i flaten eller gör checkdowns till Lewis. Och det är där Jets otroliga secondary kommer in i matchen...
 
Jets har en väldigt bra huvudtränare i Todd Bowles som fått mycket film att titta på och han lär säkert titta extra på när Patriots mötte Bills och deras D-line. Jag blir inte förvånad om Brady kastar minst 40 gånger på söndag, för att undvika Jets pass rush. Bowles kommer dock inte bli överrumplad som Rex Ryan blev nu när det gått 6 veckor. Ju längre säsongen går så brukar försvaren få en större fördel helt enkelt. Det finns mer film att titta på för defensiva koordinatorer.
 
Man ska ju dock aldrig räkna bort Bill Bellichick som aldrig har en gameplan som är lik den andra. Dock kan jag se att Jets kommer (försöka) tvinga Patriots till en viss spelstil och får inte Patriots stopp på Chris Ivory så kommer det bli en lång kväll för deras försvar. Skrällvarning på Jets, även om det är svårspelat på Gillette Stadium. Jets spelar för divisionstiteln på söndag, och kan Fitzpatrick fortsätta hitta Brandon Marshall så kan det bli 5-1 för New England.
 
Chris Ivory får att göra på söndag