En vidöppen NFC East

NFC East har blivit helt vidöppen under säsongsinledningen och vem som helst kan i princip ta hem divisionen. Hur ser läget ut i lagen inför vecka 3 och vad har de för hinder/möjligheter till en divisionsvinst?
 
Philadelphia Eagles
Jag rankade Eagles som vinnare av NFC East innan säsongen och efter en mycket tveksam start där framför allt deras anfall har haft stora problem och springspelet har varit obefintligt. Rykten om att motståndarlagen har knäckt Chip Kellys koder har läckt ut, och försvar har hörts ropa ut Eagles spel innan snap.
Jag tror dock fortfarande att Philly har störst chans att ta hem divisionen. Eagles har fortfarande mängder av talang på skill positionerna. Chip Kelly måste dock göra justeringar och det är främst Demarco Murray som jag tycker har använts på fel sätt. Murray var väldigt framgångsrik i Dallas som en one-cut, norr-till-syd springare men har i Philadelphia mest använts i löpningar sidleds, öst-till-väst. Kan Kelly göra dessa nödvändiga justeringar så har de fortfarande chans att ta hem slutspelsplatsen. Jag tror jättemycket på Bradford även om förväntningarna sänkts lite med tanke på hur deras offensiva linje spelare denna säsongen. Det är många nya spelare in denna säsongen och det kan ta ett tag innan Kellys anfallssystem sitter, vilket möjligtvis kan vara en orsak till den tröga starten. Jag har dock inte släppt förhoppningarna om detta laget än, trots att de har en svår matchup till helgen mot Jets, och jag tror att de fortfarande kan ta hem en jämn division även om de skulle hamna i ett 0-3 hål efter helgen.
 
Dallas Cowboys
Dallas har nu sin svåraste prövning framför sig. Med deras två mest värdefulla spelare (Tony Romo och Dez Bryant) skadade så får Brandon Weeden hoppa in. Detta är såklart en enorm förlust för laget som börjat med vinster mot två divisionsrivaler, Giants och Eagles. Receptet för att lyckas är att få igång springspelet, kontrollera klockan och krympa matchen, för att sedan hoppas på deras försvar som spelat väldigt bra hittills.
Det känns illa att säga att ett lag som är 2-0 är i ett dåligt läge, men spelar inte Weeden på den nivån som han kan göra så blir laget enormt endimensionellt. Jag tror dock mycket på den här försvarsenheten, och kan Weeden lyckas hålla det här laget som minst ovanför 0.500, så ser läget väldigt bra ut för Dallas när Romo och Bryant kommer tillbaka.
 
Washington Redskins
Än så länge årets stora överraskning tillsammans med Jets. Hade mycket väl kunnat vara 2-0 efter att de dominerade matchen mot Miami men förlorade tack vare en punt retur som Miami tog hela vägen till 7 poäng.
Cousins har förvandlat det här laget från möjligtvis ligans sämsta till ett lag som jag skulle ranka inom top-25.
Och med tanke på hur den här divisionen ser ut, så är läget öppet för Redskins. Försvaret spelar fantastiskt, O-linen ger tid åt både Cousins samt ger Morris och Jones bra vägar att springa i. Med tanke på att de får tillbaka Desean Jackson inom kort, så kan det här laget bli extremt farligt i en play-action synpunkt. Kan de fortsätta dominera motståndarna på marken och kan försvaret spela på samma nivå så säger jag, varför inte? Redskins har en chans till slutspelsplats om det inte vill sig för de andra lagen. Ett rivalmöte inatt mot Giants kan berätta mycket om hur den här divisionen kan utveckla sig i framtiden. Inatt tror jag på Washington, och i dagsläget känns det inte omöligt att de går 10-6.
 
New York Giants
Aldrig någonsin har ett lag haft ledningen med +10 poäng i 4e quartern och blåst båda ledningarna. Aldrig någonsin i NFL:s historia. Tills nu. Tom Coughlin och Eli Manning har båda visat upp enorm inkompetens när det gäller att kontrollera klockan och att prestera mot slutet. Det finns inget som Manning har visat mig som gör att jag kan lita på honom, och utan Beckham så hade Giants tillhört ett av ligans sämsta lag. Giants kan mycket väl vara 0-3 efter nattens möte mot Redskins. Hoppet för laget är att de varit i ännu sämre situationer förut, och vunnit Super Bowl samma säsong. Dock ser jag ingen sådan framtid för New York, men som divisionen ser ut nu så är den öppen även för ett 0-3 Giants om de bara lär sig att stänga matcherna. Kan Manning bli mer träffsäkert och clutch mot slutet så kan de vända detta dystra läget till en slutspelsplats. i dagsläget litar jag mer på Cousins än Manning. Inget bra betyg för den framtide Hall of Fame kandidaten.
 
Cousins tog över tyglarna och har gett laget en mycket lovande start